Het gaat zo snel. - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Lisa Coppens - WaarBenJij.nu Het gaat zo snel. - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Lisa Coppens - WaarBenJij.nu

Het gaat zo snel.

Blijf op de hoogte en volg Lisa

07 Oktober 2013 | Portugal, Lissabon

Bom dia!

Alweer bijna een maand erop zitten, de tijd gaat zo snel! En het is nog steeds zo ontzettend leuk hier!

Na 1,5 week vakantie zijn we dan toch met onze minor begonnen. Nou betekent ‘beginnen met school’ niet dat je meteen aan de bak mag. Nee, op het Portugese ritme en met de belachelijk slechte organisatie moesten we eerst zelf een rooster in elkaar gaan knutselen en nieuwe vakken kiezen omdat de vakken die wij in eerste instantie hadden gekozen niet meer worden gegeven of op hetzelfde tijdstip. Begint lekker, zeker omdat we er toen ook nog achter kwamen dat de Engelse vakken op hetzelfde tijdstip zijn. Kortom het begon niet zo leuk en het rooster/registratie is nog steeds niet helemaal rond. Maaarrr daarentegen vallen de lessen inhoudelijk niet tegen! We hebben een aantal vakken gevonden nu waar ik toch echt wel iets ga leren, die leuk zijn en waar de leraar tussendoor vertaalt naar het Engels (of de les volledig in Engels geeft). Dus uiteindelijk gaat het helemaal goed komen!

Op het weer hier mogen jullie allemaal lekker jaloers zijn. We hebben helaas afgelopen 4 dagen regen gehad, maar sinds gisteren is het zonnetje er weer, met een lekkere 26 graden! En dus hebben we meteen het strand weer opgezocht en gisteren mijn 2e surfles gehad. Het is echt zo ontzettend leuk maar wel echt heel erg moeilijk, ‘but never give up’. Gisteren was het zeker moelijk omdat de golven heel wild waren, waardoor het ook 3x zoveel energie en tijd kost om tegen de golven in met je plank weer het water in te gaan. En dat hebben spiertjes geweten vandaag.

Van de regenachtige daagjes hebben we gebruik gemaakt om naar een groot aquarium te gaan, ook leuk om weer een keer te zien. En naar het museum for modern art, lekker cultureel bezig geweest dus. En daarnaast hebben we deze week ook nog een bezoekje gebracht aan Castle of Sao Jorge. Echt een prachtig uitzicht daar over Lissabon! Voor iedereen die nog een bezoekje brengt een aanrader dus.

Het stappen hier wordt uiteraard steeds leuker! Ik leer steeds meer mensen kennen en het is echt elke keer weer heel erg gezellig. Af en toe huisfeestjes, bij Wessel en Wadim en huis in het regelmatig druk. Op dinsdag hebben we onze vaste club gevonden: Musicbox! Gisteren en eergisteren ben ik naar een festival geweest, ook super leuk! Frederieke ging niet mee en toen ben ik met onze huisgenoot Metti meegeweest, leuk op zo ook weer een andere groep mensen te leren kennen.

Ook in ons huisje is het gezellig . We gaan deze week en kleed kopen wat we aan de muur hangen om vervolgens een soort tijdlijn van te maken. Bij elke feestje of waar we dan ook komen, nemen we iets mee (een aandenken of gewoon iets tofs) en dat plakken/knippen/spelden we op de timeline. ‘It’s gonna be awesome!’

En als laatste, ik heb iets in het vooruitzicht staan waarvan ik nog niet echt zo blij wordt, maar wat vast wel heel leuk en zwaar gaat zijn. Ik heb me over laten halen om mee te doen aan een 10km nightrun (hardloopwedstrijd in de nacht), maar ik heb eigenlijk een hekel aan rennen en ook totaal niet geoefend dus dat wordt onmogelijk. Dus het plan is om gewoon een grappig pak aan te doen, een drankje te pakken en een beetje voor de lol mee te slenteren en dan maar hopen dat we niet als laatste eindigen. Jullie horen nog wel hoe dat afloopt ;)

xxxxx

• 07 Oktober 2013 - 21:57

Karin:

Dat klinkt weer erg gezellig!
    En wat betreft de foto's: van wie krijg je daar een serenade??
    Veel plezier nog!
    Groetjes Karin en Giel

• 07 Oktober 2013 - 22:19

Francien En Jan:

Het ziet er allemaal geweldig uit. Begrijpelijk dat je het daar heel erg naar je zin hebt.
    Geniet van de tijd en tot horens.
    groet Jan en Francien

• 09 Oktober 2013 - 17:06

Paul En Maria:

Hoi Lisa

het is een heel epistel, maar wel leuk om het zo te kunnen volgen.
    je maakt het daar wel zo te zien en te horen.
    we zijn wel jaloers op het weer daar, maar ik ga morgen een wk naar Turkye
    en daar is het ook 28 gr. dus ik ga ook even genieten.

veel plezier en succes met de vakken op school.

gr. Fam v, Wanrooij

• 11 Oktober 2013 - 02:45

Lisa:

Geniet ervan in Turkey!

Haha Karin, die 'serenade' is een poging om m'n huisgenoot 'Het is een nacht' te leren.
    Heeel grappig met een luxembourg's accent.