Maandverslagje;) - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Lisa Coppens - WaarBenJij.nu Maandverslagje;) - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Lisa Coppens - WaarBenJij.nu

Maandverslagje;)

Blijf op de hoogte en volg Lisa

16 November 2013 | Portugal, Lissabon

Olaaa

Het is weer een tijdje geleden dus ik zal al mijn megaaa verhalen maar weer eens op papier zetten. Laatste keer had ik daar nog alle tijd voor, nu is mijn leven hier toch wel wat drukker. Met school, maar uiteraard ook druk met genieten!

Voor degene die nog steeds in de waan zijn dat ik de 10km nightrun heb gedaan, niet dus. Terwijl ik natuurlijk zeer goed getraind had en het makkelijk had gekund, had de Portugese organisatie weer even zijn kwaliteiten laten zien. We moesten voor de 10km blijkbaar een chip ophalen in een winkel, terwijl wij met onze Portugese skills begrepen dat we dat die avond ook nog gewoon op het plein konden doen. Als goedmakertje konden we wel gewoon de 5km voor de lol mee lopen, joepie. Dus we hebben ons mooiste pakje aan getrokken, bellenblaas meegenomen en op de rug geschreven ‘Ring the bell and run’. Topavond!

Dan het culturele nieuws van de maand: ik heb Porto bezocht! Walking tour gedaan, wat echt heel interessant was, veel geleerd, port gedronken én gegeten. Het typische gerecht van Porto is namelijk een Francesinha. Het ziet er walgelijk uit... en dat is het ook. Alle soorten vlees die je maar kan bedenken hebben ze er in gepropt, dikke laag kaas en saus en je zit vol voor de komende week. Ik raad je aan het even te googelen, dan snap je wel waar ik het over heb.

14 oktober werd de eetkast weer goed gevuld ;) Haha, thanks pap, mam jesse en rick, maar ook voor een leuke week natuurlijk!

27e was m’n eerste verjaardag, niet in een koud regenachtig Erp maar in plaats daarvan op een heerlijk warm strandje en een mooie zonsondergang. Het was echt een super leuke dag! Die overigens ook leuke foto’s hebben opgeleverd als vulling van DE timeline, want hij hangt er:) Met foto’s, knipsels, spullen en TO-DO Lis(t)boa – alles erop en eraan. Zie foto!

En sorry, ik kan het niet laten, het is heeeerlijk 24graden hier en ik ga zo naar het parkje om daarvan te genieten :P Het is ook maar goed dat het hier niet zoveel regent, we hebben namelijk pas 2 dagen extreem veel regen gehad en dat is écht levensgevaarlijk. De tegels zijn super glad, er zijn geen afvoerputjes en de wegen super stijl dus dat water dondert als een waterval naar beneden.

Aangezien ik vanuit mijn klaslokaal uitkijk op het Benifica stadion ben ik natuurlijk genoodzaakt daar een keer naartoe te gaan. Nou ik het mooi dat het woord ‘Erasmus’ heilig is hier, want koop een kaart en je krijgt overal korting of een gratis kaartje voor Benfica – Olymipacus paar weken geleden:) Gisteren was Portugal – Zweden (uitverkocht), ik had geen kaartje maar wilde toch gaan, dus samen met Lara (zwitsers meisje) daar toch naartoe gegaan en met Lara’s zweed sprekende skills toch een 10euro kaartje weten te bemachtigen in het Zweedse uitvak, heel grappig!,

Last but not least. Zoals jullie misschien al voorbij hebben zien komen zijn Frederieke en ik opzoek naar een afstudeeropdracht, daar zijn we de laatste tijd ook lekker druk mee geweest. Voor degene die het gemist hebben en ons kunnen helpen: www.lisaenfrederieke.prosite.com . Thanks!

Heel veel liefs! xxx

  • 16 November 2013 - 16:26

    Els:

    hee Lisa, erg leuk weer om je verhaal te lezen,
    Wij weten waar we nu jaloers op zijn, het heerlijke weer natuurlijk daar maar ook de mooie kleurrijke stad en relaxt ook om jou te zien genieten. super fijn.
    Rick roept al vaker wat was het toch heel fijn daar bij Lisa, maar de times fly en je bent al bijna op de helft.
    heel veel succes met jullie project afstudeeropdracht. Ben benieuwd naar de reacties die vast een aanbieding van een bedrijf voor jullie oplevert.
    dag schat tot gauw weer op skype en fijn weekend. xxxx

  • 22 November 2013 - 09:45

    Carolien:

    hej Lisa,

    Super leuk om te lezen weer! Erg cool zeg die voetbalwedstrijd, Rob is jaloers! ;-)

    Ik zag je timeline, Stradivarius, vette winkel he!

    Heeeel veel fun weer de komende tijd! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Lissabon

Lisa

studente Communicatie en Multimedia Design

Actief sinds 17 Sept. 2013
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 10498

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2014 - 03 Februari 2015

Zuid-Oost Azie

11 September 2013 - 25 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: