De eerste week - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Lisa Coppens - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Lisa Coppens - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

17 September 2013 | Portugal, Lissabon

Yes, ik ben inmiddels gesetteld! En wel in een heeel mooi appartementje:)

Toen we woensdag eenmaal onze spullen hadden gedropt in een heel gezellig hostel, zijn we de kamers van Wadim en Wessel gaan bekijken en vervolgens gewoon de stad in gewandeld. En wat we dus al wisten maar wat ik misschien nog niet zo goed beseft had: BERGJE OP, BERGJE AF. Ik ga denk ik solliciteren als 'vang' in het team als ik terug kom met die getrainde kuiten!
De twee dagen daarna zijn we eigenlijk full time bezig geweest met het mailen, bellen en bezoeken van kamers. Wat dus gezorgd heeft voor spierpijn van het wandelen maar ook voor een hele goede verkenning van Lissabon, echt veel gezien in die dagen en de weg leren kennen. (Lissabon is echt heel erg mooi!!!) Na drie dagen kregen we een reactie, dat ze niet één kamer verhuurde maar het gehele appartement, maar omdat de foto's zo mooi waren zijn we toch gewoon gaan kijken. En jupp het was echt veel beter dan alles wat we al gezien hadden (en dicht bij het uitgaansgebied) dus we hebben het gewoon genomen en zijn vervolgens op zoek gegaan naar nog één huisgenoot. Verschillende mensen op bezoek gehad en sinds gisteren wonen we met Metti, een gezellige jongen uit Luxemburg.

Toen Wessel en Wadim zaterdag niet mee waren met de stadverkenning, hadden wij er zonder bij stil te staan de kans gepakt om de winkels in te duiken en met succes (Winkel voor de komende maanden: Stradivarius)
Zondag zijn we naar het Holi Color Festival geweest. Was echt heel erg tof!! Net als een festival in Nederland, alleen kunnen ze hier niet zo goed organiseren. Echt overal rijen (dat is blijkbaar normaal, de Portugezen dringen ook nergens voor, die hebben alle tijd). Maar verder was de muziek heel leuk en het was vooral gezellig. En zelfs de taxi was bereid ons naar huis te brengen met die gekleurde kleren. Topavond dus!
Maandag voor heel veel geld boodschappen bij de supermarkt en Ikea gegaan voor een goede voorraad en leuke inrichting, daar moeten we even mee vooruit kunnen hoop ik.
Dinsdag eindelijk naar het strand geweest, genoten van het heeeerlijke weer hier. Iets té enthousiast dan wel, want ik kwam zo rood als een kreeft terug. En 's avonds ben ik samen met Wadim en Bruno (huisgenoot van Wadim en Wessel) op stap gegaan. Nouja op stap... De Erasmus studenten verzamelen ergens op straat en staan daar te kletsen, that's it haha. Er zijn wat kleine kroegjes om drinken te halen, waar je wat muziek van hoort en als je een straatje verder loopt kom je bij een kroegje waar je voor €1,90, 1 liter bier krijgt. Kortom waar je in Nederland één drankje voor haalt, ben je hier de hele avond zoet mee. En bovendien was het echt super gezellig! Heel veel mensen leren kennen, iedereen lult zo gemakkelijk tegen elkaar aan, heel leuk.
Ohja wat vreemd is trouwens. Hier lopen heel veel mensen ('s ochtends al) met bier over straat. Apart!
Vandaag hebben we na 3x proberen dan eindelijk onze metro/bus/tram kaart, dus nu hoeven we niet alles meer te lopen. Morgen willen we gaan surfen dus vertrekken we vroeg naar het strand. Het ziet er echt zo tof uit, dus ik heb er heel veel zin in!
En jajaaa... Vrijdag gaan we dan toch maar eens naar school. - Waar we helaas wel 40min voor moeten reizen om daar te komen, maarja. Daar was ik toch al aan gewend.

Saudações meus amigos. Liefs uit Lissabon!

• 18 September 2013 - 19:11

Giel:

Hey Lisa,
    De eerste dagen zijn zo te horen al goed bevallen. Leuk om te horen. Toffe foto's van het Color festival.
    Veel plezier en succes op school hè ;-)
    Groetjes,
    Giel

• 18 September 2013 - 19:14

Desiree:

hoi Lisa
    gezellig om jouw eerste ervaringen te lezen. ik maak er uit op dat je het naar je zin hebt.
    Geniet ervan , en succes met het studeren.

liefs jos desiree rens en luuk

• 19 September 2013 - 08:17

Nicole:

Ha Lisa,

Leuk om te lezen en leuke foto's. Mooi dat je het zo naar je zin hebt.
    Stuur maar wat zon deze kant op ;)

Groetjes!

• 19 September 2013 - 08:51

Carolien:

Heej Lisa!

Dat ziet er allemaal heel erg leuk uit!!! En jullie appartement ook, leuk zeg!
    Succes alvast morgen op je eerste dagje school.

Geniet maar lekker van de zon! Die is hier alllaaaaaang weer weg helaas.

x Carolien

• 19 September 2013 - 09:34

Toon:

Hoi Lisa,

MOOI DAT JE HET ZO NAAR JE ZIN HEBT.

Ik blijf je schoolavonturen volgen.

GR Toon

• 19 September 2013 - 18:30

Maria En Paul:

Hoi lisa

het ziet er allemaal wel heel relaxed uit.
    geniet ervan al die tijd , je zult mss nog wel tijd te kort komen .
    maar het is fijn te horen dast je het zo goed al naar je zin hebt,
    in ieder geval succes met studeren daar . en we blijven je volgen.

gr Maria

• 19 September 2013 - 22:14

Rick En Els:

Hee schatje,
    je hebt een leuk verhaal geschreven en zijn zeer benieuwd in oktober als we het zelf komen zien.
    zorg je voor genoeg boodschappen in huis???
    Rick mist je zoals verwacht maar wij ook hoor.

tot gauw weer.
    liefs xxx

• 19 September 2013 - 22:14

Jeroen Coppens:

Hey Lisa,

Bij deze heel veel plezier daar!
    Heel leuk om te lezen allemaal.

In t vervolg wel goed smeren dan maar en wat is er raar met dat sochtends met bier over straat lopen ;)

Geniet er van!!

x Jeroen

• 19 September 2013 - 23:22

Patrick En Janneke :

Hè Lisa,

Nog steeds een rode kreeft (of alweer na een dagje surfen;-))
    Appartement ziet er super uit!!

Geniet van deze geweldige tijd!!

Liefs van Patrick, Janneke, Nienke, Lotte en Tesse

Ps; we blijven je blog volgen..... Echt leuk dat je dat doet

• 20 September 2013 - 00:37

Lisa Coppens:

Dankjewel voor alle leuke reacties! Ik hou jullie op de hoogte. En ik heb het inderdaad heel goed naar mijn zin.
    Iets minder rood dan gisteren inderdaad, helaas niet gesurft vandaag want de golven waren niet hoog genoeg. Dit weekend dan maar :) xx

• 20 September 2013 - 07:58

Ton En Ria (Heesch):

Hoi Lisa,

Wij vinden het leuk dat we je kunnen volgen. Het ziet er "gekleurd" uit in Lissabon. Het lijkt ons ook een mooie stad zo te zien aan jouw foto's. Mooi appartement! Maak er een mooie tijd van in Lissabon en geniet ervan.

gr.
    Ria en Ton

• 20 September 2013 - 22:40

Mia:

Hoi Lisa,
    Jullie hebben het mooi voor elkaar in Lissabon, zeg!
    Het appartementje ziet er echt gezellig uit. Niet zomaar een studentenkamertje!!!!
    Dat gaat helemaal goed komen!!
    Veel succes op school en ook met de andere leuke dingen! Enne....houd ons op de hoogte!

Groetjes van Harry en mij!

• 21 September 2013 - 10:50

Carla En Jo:

Zo te lezen en aan de foto""s te zien is het erg keuk daar in Lissabon.
    Maak er een leuke tijd van en we blijven je volgen.

• 22 September 2013 - 11:01

Mari En Marja:

Hallo Lisa,

Zo te horen en te lezen gaat het geweldig in Portugal.
    In het begin is het natuurlijk altijd even zoeken naar een verantwoorde woonlocatie.
    Maar je hebt nu een mooi appartement.
    We hopen dat ook je schooltijd goed zal verlopen.

Groetjes.
    Mari en Marja