Nog één maandje heel veel genieten - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Lisa Coppens - WaarBenJij.nu Nog één maandje heel veel genieten - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Lisa Coppens - WaarBenJij.nu

Nog één maandje heel veel genieten

Blijf op de hoogte en volg Lisa

24 December 2013 | Portugal, Lissabon

Eentje nog maar! Aaah!
Om te beginnen waar ik vorige keer ben geeïndigd. Frederieke en ik hebben een afstudeerstage gevonden in Bochelt (net over de grens in Duitsland). We zijn er echt super blij mee en het gaat een enorme uitdaging worden, maar dat vind ik wel leuk! Onze website was overigens een enorm succes, we hebben niet één sollicitatiebrief zelf de deur uit gestuurd, maar wel voldoende keus!

Ook heel erg leuk, maar alweer een maandje geleden, was m’n roadtripje (naar Peniche). Peniche is dé surfspot van midden-portugal waar de golven dan ook indrukwekkend hoog kunnen worden en vanuit daar wilde we het eilandje Berlengas bezoeken. Wat bleek, we hebben én geen hoge golven én geen Berlengas gezien. Het weer was totaal niet gunstig om te surfen, mini golfjes dus. Vervolg plan: Berlengas. Daarvoor hadden we natuurlijk een bootje nodig, maar daar waren de golven dan wel weer ‘te’ hoog voor, off-season was het blijkbaar. Na een paar hopeloze pogingen om vissersbootjes te smeken ons naar Berlengas te brengen zijn we maar weer in de auto gestapt. Gelukkig hadden we verschillende kennis in de auto en dat heeft ons toch naar hele toffe plekke gebracht! Nazaré: waar we genoten hebben van een zonsondergang. Obidous: een heel oud en super mooi dorpje waar we heerlijk traditionele vis hebben gegeten. Coba da Roca: het meest westerlijke puntje van het vaste land van europa met een super mooi uitzicht. En een unknow place: mooi en met toeval gevonden = trots.

Helaas heb ik alweer tegen de eerste ‘bye’ moeten zeggen. Voor haar zat de stage er al op en daarom had ze de ‘chauchau-week’ in het leven geroepen. Wij hadden thuis een game-night georganiseerd, wat echt een geweldig avond is geworden tot in de late uurtjes. De belgen organiseerde die week een echt belse biercantus. Kortom: heel veel bier, veel dronken mensen, heel veel zingen en veel lachen > wederom een geslaagde avond!

Thuis hangt de TO-DO Lis(t)boa, waarop tot begin december nog niks was afgestreept. Nu hebben we gelukkig 2 checks: Lunch met Jezus en een kerstkaart (zie foto’s). Maar we zijn er nog lang niet. Wordt vervolgt...
Dierentuin bezoeken stond er niet op, maar dat hebben we afgelopen week nog wel even snel meegepakt toen het mooi weer was:)

Ik had nooit verwacht dat ik hier zo vrolijk van zou worden, maar ik heb afgelopen week 2 korfbaltrainingen gehad en ik was helemaal blij (ondanks knallende spierpijn)! Ik had het sporten echt gemist, hardlopen verveelt me gewoon snel en verder valt er weinig te sporten hier. Totdat ik in fotografie les een meisje zag zitten die korfbalfoto’s had meegenomen, vol verwondering vroeg ik waar een korfbalclub zat en of ze me daarmee in contact kon brengen. Via via een facebook account gekregen en daarmee een training geregeld bij CIF, een van de weinig korfbalclubs in Portugal. En ze zijn nog goed ook! 2e training stond ik zelfs met de beste korfballer van Lissabon te trainen en pffff daar kan ik echt wel wat van leren. Ze vroegen me ook meteen mee voor het avondje stappen met het team. Ik vond het echt tof om in m’n eentje met de Portugezen mee te gaan, naar een portugese kroeg. Dan voel ik me steeds meer een echte;)

Ohja, totaal onbelangrijk maar toch ;) Op school gaat het goed! Er is een vak waar ik ontzettend tegenop zie en waarvoor ik nog een heleboel moet doen, maar de andere vakken heb ik wel vertrouwen in. De deadlines zijn allemaal in Januari, maar komt goed! Het portugees leren had ik eigenlijk redelijk vroeg al opgegeven omdat het gewoon echt heel snel ging. Maar nu hebben we 6 lessen gehad van 4uur en heb ik toch het idee dat ik heel af en toe begrijp waar het over gaat, toch wel leuk!

Ik wens iedereen een hele fijne kerst! Ik ga vanavond ook lekker eten met een redelijk grote groep. En wat leuk is, veel verschillende nationaliteiten en iedereen brengt wat te eten mee, dus ik ben benieuwd.
Daarnaast natuurlijk allemaal alvast een gelukkig 2014.

Voor de laatste week ben ik bezig een tripje naar Madeira te plannen (omdat het een binenlandse vlucht is, stuk goedkoper)
24 januari, heel laat in de avond land ik weer op schiphol.
27 januari moet ik helaas al starten met mijn stage.

Groetjes en tot snel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Lissabon

Lisa

studente Communicatie en Multimedia Design

Actief sinds 17 Sept. 2013
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 10513

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2014 - 03 Februari 2015

Zuid-Oost Azie

11 September 2013 - 25 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: