Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Lisa Coppens - WaarBenJij.nu Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Lisa Coppens - WaarBenJij.nu

Laos

Blijf op de hoogte en volg Lisa

09 November 2014 | Laos, Luang Prabang

Sabaidee! (Lao hallo)

Mijn laatste verhaaltje is alweer een tijdje geleden, kwam uit Pai. Dat chille dorpje waar ik bijna een week later nog steeds was Een heerlijke foodstreat en vooral leuke barretjes. Maar verder ook veel gezien zoals pai canyon, wat watervallen en een hele toffe fruit farm (met bananachips, passion fruit, papaya en de beste fruitshake ever) waar ik met mijn verjaardag lekker geluncht heb. Het was echt een super relaxte dag maar heel erg warm, daarom ben ik met celine en else naar een resort gescooterd met een lekker zwembad en vervolgens gaan uit eten. Top! Bedankt nog voor alle felicitaties:)

Daarna was het afscheid nemen van gekke rob en robbie die we de laatste 2 weken regelmatig zijn tegen gekomen en veel mee gelachen hebben. En de dag daarna ook van Else en Celine waar ik bijna een maand mee thailand door gecrost ben, best raar! Tot slot afscheid genomen van thailand en alleen verder gegaan naar laos. (Coooool!!)

En wauw!!! Dat was de eerste indruk van laos. Ik heb echt ontzettend genoten van een 2daagse slowboat over de mekong door een landschap dat continue veranderde. Daarnaast was het ook nog eens heel erg gezellig en zaten we al snel met een grote groep jungle speed te spelen op de boot.

Eenmaal in Luang Prabang (een klein, maar heel erg gezellig stadje met een leuke nightmarket) heb ik samen met 2 canadese en 1 nederlandse een kamer gedeeld. Vervolgens aardig actief geweest: als echte nederlandse door de stad gefietst, een prachtige waterval bezocht en gebowld. Bowlen is iets aparts in luang prabang. Het is namelijk 'de afterparty', de kroegen sluiten om 12u en dat is dan de enige plek die nog open is en alcohol schenkt, heel gezellig wel!

De canadese wilde graag nog naar het noorden van laos, maar dat vond ik niet de moeite waard, dus ben ik samen met Lisanne (de nederlandse) verder naar het zuiden gegaan, naar vang vieng. De tube stad, waar laos toch wel om bekend staat. In een band de rivier op en bij verschillende barren langs de kant een stop maken (en bierpong spelen). Super leuk! Zeker omdat ik in Laos telkens dezelfde mensen tegen blijf komen. Iedereen maakt toch echt hetzelfde rondje, het lijkt net Erp af en toe!
Na het tuben wilde ik wel graag weer wat actiefs doen dus ben ik met Lisanne en Brechje gaan rots klimmen. Dat was vet hé! In de alpen heb ik dat wel eens gedaan maar dit was toch een stukkie steiler en hoger. En zeker toen lisanne en ik als enige bij eentje omhoog kwamen waren we toch wel even trots.

Daarna was het vooral veel reizen naar het zuiden. Ik denk dat ik alles wel gehad heb: sleeping bus (jaja, letterlijk plat liggen) VIP bus (VIP in laos termen wel), mini van en local bus. Ik heb echt mn ogen uit gekeken in de local bus; twee motoren op het dak, zakken aardappelen onder de stoelen en halverwege werd het gangpad vol gelegd met zakken rijst. Heerlijk!!
Wat wel een beetje jammer is, dat ze je altijd net buiten het centrum uit laten stappen waardoor je weer een tuktuk moet betalen. Alles om geld te verdienen natuurlijk.

Ook het toilet blijft iets grappigs. Ipv wc papier een sproeiertje water?! Ik snap het niet hoor, en neem telkens netjes mijn eigen rolletje mee.
Het omreken naar euro gaat hier overigens wel makkelijk 1 euro = 10.000 kip. Zoals Lisanne het uitlegt: dat is dan 10.000 chicken ;)

Tijdens het bijna 3 dagen bussen hebben we wel een tussenstop gemaakt bij Kong Lo Cave. Een super gave tocht door een 7km lange grot.

Inmiddels ben ik helemaal in het zuiden van laos waar ik net Irrawaddy dolphins heb gespot. Morgen naar cambodja! Klaar voor twee weken vrijwilligerswerk:)

Ik had helemaal niet in de planning vrijwilligerswerk te gaan doen maar na een paar weken reizen leek het me wel echt fijn wat langer op dezelfde plek te zijn, de cultuur beter te leren kennen en ook wat te kunnen betekenen voor de mensen hier. Ik ben gaan zoeken en had het in 2 dagen al geregeld. Woensdag haalt 'the cambodia english school of higher education' me op waar ik twee weken engelse en IT les ga geven aan kinderen tussen de 4 en 20 jaar. www.ceshe.org
Ik heb er onwijs veel zin in weer!!:)

  • 11 November 2014 - 07:57

    Els:

    Lisa, je verhaal is nu gelukkig wel weer te lezen, erg mooi en idd weer actief. Mooi, mooi, jaloers zelfs.
    Maar geniet lekker en heel veel succes met vrijwilligerswerk, wie weet een roeping voor toekomst les geven!!.

    Xxx je moeder.

  • 11 November 2014 - 08:46

    Nina:

    Wow, wat heb je weer veel gedaan, supergaaf allemaal! (Jaloers, jaloers). Sta bijna op het punt om ook een ticket te kopen ;)
    Heel veel succes komende weken met vrijwilligerswerk, tussen de schattige kindjes!! Neem er maar eentje mee voor mij, hoef je geen souvernir meer te kopen ;)!
    Veel plezier en genieten!!!
    Xxxxx

  • 11 November 2014 - 15:39

    Leonie:

    Lisa. Elke keer weer een heel verhaal. Deze reis ga je leven lang niet vergeten. Knap wat je allemaal onderneemt. Heel veel plezier de komende week met je vrijwilligerswerk. Ook echt tof.

    groetjes en nog veel plezier

  • 13 November 2014 - 08:32

    Wilhelmien:

    Hoi Lisa, prachtig verhaal en wat doe je veel ervaringen op. Heb me even toegevoegd op je mailinglijst, te mooi om te missen. Niels zit,zat daar ook ergens in Luang prabang en Wouter ligt een week achter. Hij zit nu in Cang mai.
    Nog veel plezier en succes met je vrijwilligerswerk !
    Wilhelmien (tennismaatje van je moeder)

  • 13 November 2014 - 14:23

    Jan En Francien:

    Mooie verhalen Lisa. Wij moeten daar ook eens naar toe. We worden bijna jaloers.
    Veel succes met het vrijwilligerswerk, veel plezier en pas goed op jezelf.
    Francien en Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Zuid-Oost Azie

Reizen door Zuid-Oost Azie

Recente Reisverslagen:

01 Februari 2015

Yess, Indonesia

10 Januari 2015

Hoogtepuntjes

18 December 2014

De weg naar Vietnam

28 November 2014

'Hello teacher'

09 November 2014

Laos
Lisa

studente Communicatie en Multimedia Design

Actief sinds 17 Sept. 2013
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 10510

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2014 - 03 Februari 2015

Zuid-Oost Azie

11 September 2013 - 25 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: