Hoogtepuntjes - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lisa Coppens - WaarBenJij.nu Hoogtepuntjes - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lisa Coppens - WaarBenJij.nu

Hoogtepuntjes

Blijf op de hoogte en volg Lisa

10 Januari 2015 | Singapore, Singapore

Dit berichtje heeft me wat tijd gekost, aangezien ik het per ongeluk verwijderd had toen ik bijna klaar was, dus ik hoop dat jullie er van genieten;)

Ik was in Hoi An gebleven.. Letterlijk, want daar heb ik wel 7 nachten geslapen. Het was een ander weekje met het vervelende nieuws dat mijn huisgenootje van Lissabon, Metti, is overleden. Vandaar dat ik ook niet zo van deze 'tailor made' (tassen, schoenen, kleren, je kunt alles op maat laten maken) stad heb kunnen genieten. Maar toch heb ik geprobeerd een beetje kerst te vieren met een goed kerstdiner op 1e kerstdag en uiteindelijk een gezellige avond.

Ondanks dat het iedere dag regende ben ik samen met een engels koppel toch de uitdaging aangegaan en zijn we de Hai van Pass gaan scooteren. En wow, ik was helemaal nat geregend maar het was nog steeds prachtig. Een heel tof stuk tussen Hoi An en Hue.

Maar het noorden van Vietnam is nog beter en voeg ik zonder twijfel aan het hoogtepunten lijstje toe! Samen met Julie (Frans) kwamen we in Hanoi aan en stortte we ons meteen op het goedkope, lekkere en grote aanbod 'streetfood'. De volgende dag laat Julie haar afding skills zien en boeken we een 3 daagse trip naar Halong Bay, waarvan 1 nacht op de boot en 1 nacht op CatBa Island. Het was echt geweldig! Dit was dus het droomplaatje wat ik in mijn hoofd had toen ik vertrok en het is allemaal werkelijkheid geworden;). En naast de prachtige trip hadden we ook nog een hele gezellige avond op de boot en een gave bergklim de laatste dag op monkey island. Alhoewel ik deze op slippers wel moet afraden, dat was niet heel verstandig van me.

Terug in Hanoi werden we onthaald als beroemdheden. 31-12-2014 23.55u: (voor de vietnamezen is het in februari pas nieuwjaar, die komen nu alleen een kijkje nemen) met een groep van 10 backpackers beginnen we te springen op de muziek in het midden van de straat en al snel vormt zich een groep vietnamezen met camera's om ons heen. Het leek wel alsof we in een dance battle waren beland met een fotoshoot als afsluiter. Een unieke en super vette nieuwjaar ervaring. Helaas sloten de bars en clubs wel gewoon om 2.30u en was het feestje daarna snel afgelopen.

Oudjaarsavond kwam ik Thomas (nieuw zeeland) met wie ik o.a de kindjes in cambodja les heb gegeven weer tegen. Samen met een vriend van hem en Julie begonnen we het nieuwe jaar met een trip naar bijna het noordelijkste stadje van vietnam: Sapa. Klein detail: avondtemperatuur van 5 graden! Maar dat was het waard. Wat een geweldige trekking en homestay. Mu, 19 jaar, op haar 17e getrouwd en een kind van 1 jaar oud was onze gids. Ze is de enige van de familie die engels spreekt.
Mijn vorige homestay ervaring was toch wel wat anders. Behalve een extra bed (met stro ipv een matras) in de woonkamer te hebben gezet en wat extra eten klaargemaakt te hebben was er absoluut niks anders dan het normale leven in Sapa.
De hele familie woont in dit kleine houten huisje. De kinderen zijn super grappig, de kleren die ze dragen zijn super vies, ze lopen rond in de blote kont en schuiven daarmee over de betonne vloer maar dat maakt allemaal niet uit, ze zijn de hele dag vollop aan het spelen. Daarnaast is Sapa prachtig. Bergen zoals in Oostenrijk, maar bedekt met rijstvelden ipv sneeuw. Super vet!
Na de 2 daagse trekking heb ik nog mogen ervaren dat het niet altijd zo makkelijk is om een kamer te vinden. Doordat de vietnamezen vakantie hadden was alles vol en hebben we op de valreep toch een redelijk dure kamer moeten nemen.

Na nog wat souverniers te hebben ingeslagen, heb ik vietnam verlaten en ingeruild voor een crazy, insane, bizar, belachelijk rijk maar super super vet Singapore! Iedere vierkante meter is overna gedacht. Ik voel me arm als ik daar rondloop maar het is ook wel heel fijn om weer in een georganiseerde wereld te zijn. Het is echt heel tof hoe klein dit land eigenlijk is maar dat je toch zo ontzettend veel verschillende dingen kunt zien en natuurlijk altijd omringd bent met hoge gebouwen. Het toppunt was de lichtshow iedere avond in Marina Bay. Youtube maar eens: Wonderfull light show Singapore. Ik ben 2x gaan kijken omdat ik het zo vet vond, crossmediaal mag ik wel zeggen. Ik had tijd tekort om de miljoenen shoppingmalls af te struinen helaas. Inmiddels ben ik op de laatste bestemming, Indonesie, klaar voor de laatste 4 weken:)

Tessa en Frederieke, tot over 2 weekjes :):) en de rest tot snel!
Heel veel liefs

  • 10 Januari 2015 - 11:05

    Els:

    He Lisa,

    wederom erg leuk, boeiend en makkelijk te lezen verhaal van jou.
    ook al hebben wij tussendoor van alles al van gehoord blijft het erg leuk om de details te lezen.

    Ja Lisa de laatste weekjes ook wij tellen af.
    maar de komende weken nog lekker genieten in Indonesie met je vriendinnen.

    en in febr. ben je een hele levens ervaring rijker.

    tot horens schat.
    xxx

  • 10 Januari 2015 - 12:31

    Karin:

    Geweldig Lisa wat je allemaal beleeft en wij beleven het door je leuke verhalen een klein beetje met je mee!

  • 10 Januari 2015 - 19:39

    Jan En Francien:

    Lisa,
    Wederom een schitterend verslag.
    Heel veel plezier in je laatste weken.
    groetjes Francien en Jan

  • 12 Januari 2015 - 12:14

    Jan En Francien:

    Hoi Lisa,
    Hoe gaat het met jou? Wel een verdrietige mededeling van Metti.
    Wat een beleving en een andere wereld in het binnenland. Je voelt je zeker erg rijk als je dit allemaal meemaakt.
    Fijn dat je vriendinnen ook nog enkele weken mee genieten. We zien er naar uit als je weer thuis komt.
    HIer gaat alles zijn gangetje.
    gr jan en francien.




  • 14 Januari 2015 - 19:13

    Wilhelmien:

    Lisa ik heb weer genoten van je prachtige verhaal. Wel verdrietig nieuws over je huisgenootje in Lissabon. Nog een paar hele fijne weken!

  • 16 Januari 2015 - 18:57

    Jo En Carla:

    Hoi Lisa .
    wat een mooi verslag ,zo te horen heb je het super naar je zin .
    leuk dat je vriendinnen nog komen .

    Geniet er samen nog van de laatste maand .
    Carla Jo.

  • 26 Januari 2015 - 11:18

    Carolien:

    Hej Lisa,

    Geniet van je laatste weekjes, met je vriendinnen samen!!!
    Volgens mij zijn alle weken voorbij gevlogen?!! Je kunt straks ongetwijfeld terug kijken op n geweldige ervaring rijker!

    x Carolien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Zuid-Oost Azie

Reizen door Zuid-Oost Azie

Recente Reisverslagen:

01 Februari 2015

Yess, Indonesia

10 Januari 2015

Hoogtepuntjes

18 December 2014

De weg naar Vietnam

28 November 2014

'Hello teacher'

09 November 2014

Laos
Lisa

studente Communicatie en Multimedia Design

Actief sinds 17 Sept. 2013
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 10516

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2014 - 03 Februari 2015

Zuid-Oost Azie

11 September 2013 - 25 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: