De start! - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Lisa Coppens - WaarBenJij.nu De start! - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Lisa Coppens - WaarBenJij.nu

De start!

Blijf op de hoogte en volg Lisa

06 Oktober 2014 | Thailand, Ko Samui

Sà-wàt-dee! (Hallo!)

Nog maar 5 dagen in thailand maar het voelt al alsof ik hier al een maand rondloop. Kort door de bocht: ik heb het heel goed naar mijn zin!

Ik reis nu met Else uit Breda en Celine uit Antwerpen en daarmee ga is de komende dagen nog wel mee reizen, is gezellig!

Een salamader in de taxi was de eerste ontmoeting met thailand. Vervolgens werden we meteen door een vriendelijk thais vrouwtje in een tuk tuk (geniale vervoersmiddelen!) gestopt. Daarna een wandeling door kho san road (waar alle backpackers rondlopen) en ik voelde me helemaal thuis.

In het begin verbaasde ik me over alle mondkapjes die ik zag maar eenmaal midden in het verkeer met alle uitlaatgassen begreep ik het helemaal. De 3e dag zijn we naar de floating market gegaan, echt heel erg leuk! Grappig hoe heel dat kanaal vol ligt met mensen die iets willen verkopen en daar gingen wij dan met ons bootje tussendoor. Heerlijke vruchten gekocht ook.
Het enige wat ik nu al beu ben is dat afdingen. Met mn blond haar ben ik natuurlijk 4 maanden lang een echte toerist en daar maken ze gebruik van. Het is altijd en overal opletten wat je teveel betaalt.

Na 3 dagen hadden we het wel gehad in Bangkok en hebben we bussen/boot/hostels geboekt voor de eilanden. De komende dagen wordt dus genieten van alle paradijs strandjes en lekker chillen. 8 oktober is er een full moon party en dat schijn je een keer meegemaakt te moeten hebben. Ben heel benieuwd, komen waarschijnlijk 15000 mensen.

Na een mooi bruin kleurtje te hebben opgebouwd heb ik een vlucht naar chang mai geboekt. De jungle in! En daarna zal ik wel echt alleen verder gaan, ben toch ook wel benieuwd hoe dat gaat zijn maar daar heb ik ook wel zin in. Celine en Else gaan waarschijnlijk een andere kant op.

Het eten is goedkoop en lekker! Het avondeten althans, een ontbijt zoeken is niet altijd makkelijk en ik weet niet of ik wel ga wennen aan de rijst in de middag, alhoewel die wel lekker is. Gelukkig heb ik als broodeter nog wel af en toe een toost of croissant kunnen vinden. Verder ben ik al wel gewend aan de temperatuur, heerlijk! Af en toe een buitje en warm.

En als laatste zou ik het liefst mijn tas nu al volstoppen met shirtjes tasjes armbanden enz, maar daar wacht ik nog maar even mee anders ga ik dalijk nog over de 10kilo heen ;)

Groetjes en tot snel weer!

  • 06 Oktober 2014 - 17:50

    Els:

    Hee Liesje, erg leuk om je verhaal te lezen, we waren al benieuwd hoe het eten zonder brood met je gaat, maar je past je snel aan zoals ik wel verwachtte. we krijgen veel vragen van mensen hoe het met je gaat? we zijn allemaal benieuwd naar onze avonturierster.
    En ja ik herken het als blondine in Azie daar is het wennen, maar heeft juist zijn voordelen mbt afdingen.

    Schat genieten en nog veel plezier en op naar je vlg. verhaal.
    Doei doei xx

    jesse is nog benieuwd of je andere schattige dieren hebt ontmoet?

    Lieve groetjes van ons allen
    Nico, Jesse, Rick en Els

  • 06 Oktober 2014 - 20:39

    Fam V.Wanrooij:

    hoi Lisa

    Leuk verslag .wat we hebbben mogen lezen.

    Het zal wel ff wennen zijn betreft het eten, maar ik hoor al dat je er snel aan gewent bent

    We waren idd benieuwd hoe de reis was gegaan,
    maar je had al 2 mede passagiers ,dat was natuurlijk ook wel gezellig toch.?
    Nu ga je dadelijk alleen verder .
    Wij wensen je nog een leuke en fijn verblijf en vakantie.
    en hopen nog veel van je verhalen te mogen lezen .

    groetjes van ons

  • 07 Oktober 2014 - 08:59

    Mirjam:

    Hoi Lisa,
    Hoe stoer kun je zijn....!
    Spannend om alleen verder te reizen, ik heb best wel 'n beeld voor me in welke omgeving jij zit aangezien ik daar ook ben geweest (maar dat is zeker 20 jaar geleden). Er was 'n programma op tv over Tailand wat we met Ralph & Freek hebben gekeken. Ze waren alleen maar geïnteresseerd omdat jij daar op het moment bent. Uiteraard gaan we jouw ook op de voet volgen..., have fun en ja, ik denk dat je er veel leuke en zeker betaalbare kleding en andere hebbedingen kan kopen. Spoedcursus onderhandelen, dus!

    Veel plezier van ons allemaal!
    Groeten Hans, Mirjam, Ralph & Freek

  • 07 Oktober 2014 - 10:44

    Carolien:

    He Lisa!

    Cool om je verhalen te lezen! Heerlijk zeg zo lekker warm, dat is hier inmiddels wel anders.
    n echte broodeter! Ha! Die ken (ben) ik nog een meer! ;-) Maar rijst is ook lekker! Enne sushi....?

    Doe de monkeys de groetjes van me! :-) Leuk, de jungle in!

    Veel plezier en op naar je volgende verhaal!

    x Carolien

  • 12 Oktober 2014 - 18:36

    Mieke:

    He Lisa,

    Fijn om te horen dat het goed met je gaat.

    Veel plezier en wij kijken uit naar het volgend verslag.

    Groetjes Toon en Mieke

  • 24 Oktober 2014 - 16:48

    Loes:

    Hey Lisa!
    Ik was nog niet eerder toegekomen aan het lezen van je verhaal. Hartstikke leuk zeg wat je in zo'n korte tijd allemaal meemaakt.
    Geniet ervan en ik ben benieuwd naar je volgende update!
    Xx Loes en Maarten
    PS: een dikke knuffel van Isa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Samui

Zuid-Oost Azie

Reizen door Zuid-Oost Azie

Recente Reisverslagen:

01 Februari 2015

Yess, Indonesia

10 Januari 2015

Hoogtepuntjes

18 December 2014

De weg naar Vietnam

28 November 2014

'Hello teacher'

09 November 2014

Laos
Lisa

studente Communicatie en Multimedia Design

Actief sinds 17 Sept. 2013
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 10520

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2014 - 03 Februari 2015

Zuid-Oost Azie

11 September 2013 - 25 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: